OSTEOPATHIE

Osteopathie is een alternatieve geneeswijze. Osteopathie gaat uit van de veronderstelling dat een verminderde beweeglijkheid, van weefsels en structuren in het lichaam, een nadelige invloed op de gezondheid kan hebben

Mvw. Frederique DE KEYSER         08:00 - 15:00

Osteopathie: Begrijpen van Aandoeningen, Symptomen en Behandelingen

Rugpijn

- Symptomen: Pijn, stijfheid in de rug. - Behandeling: Manuele manipulaties, rekken, versterkingsoefeningen.

Hoofdpijn en Migraines

- Symptomen: Hoofdpijn, gevoeligheid voor geluid en licht. - Behandeling: Craniosacrale technieken, spierontspanning.

Spijsverteringsproblemen

- Symptomen: Opgeblazen gevoel, constipatie, buikpijn. - Behandeling: Abdominale manipulaties, dieetadvies.

Spier- en Skeletaandoeningen

- Symptomen: Spierpijn, gewrichtspijn, bewegingsbeperkingen. - Behandeling: Gewrichtsmobilisatie, myofasciale technieken.

Ademhalingsproblemen

- Symptomen: Moeilijke ademhaling, hoesten, kortademigheid. - Behandeling: Ademhalingstechnieken, thoracale manipulatie.

Zwangerschapsproblemen

- Symptomen: Bekkenpijn, rugpijn, zware benen. - Behandeling: Zachte ontspanningstechnieken, posturale ondersteuning.

Slaapstoornissen en Stress

- Symptomen: Slaapproblemen, angst, prikkelbaarheid. - Behandeling: Ontspanningstechnieken, ademhalingsoefeningen.

Sportblessures

- Symptomen: Pijn, zwelling, bewegingsbeperkingen in de geblesseerde gebieden. - Behandeling: Manuele therapie, rekken, revalidatie.

Artritis en Reuma

- Symptomen: Gewrichtspijn, stijfheid, ontsteking. - Behandeling: Zachte mobilisaties, anti-inflammatoire technieken.

Houdingsproblemen

- Symptomen: Slechte houding, geassocieerde pijnen. - Behandeling: Posturale correctie, versterkingsoefeningen.

/> clik mail : cmsmutsaert@skynet.be